09 February 2010

:: the apple of my eyes ::

Posted by MummyDida at 3:05 PM
terbaca blog lyein..entry sayang anak2 mama..
tersentuh....sebab mummy pun macam tu..
waaaa...sedihnya...



mummy mintak maaf sejak akhir2 ni mummy sgt garang kt alya dan esya
mummy mintak maaf sbb mummy sker jerkah2 alya bile salah dan esya asik merengek
mummy mintak maaf sbb mummy sker cubit2 n pukul2 alya
mummy mintak maaf sbb mummy sker jerit2 alya buat salah mummy tau, anak2 mummy masih kecil...masih tak faham ape2...

Bila mummy tak tahan sabar..
anak2 mummy menjd mangsa keadaan
mummy minta maaf sgt2 dan mummy sgt2 syg korang
sekarang ini bila mummy mengimbas kembali stp perbuatan yg mummy buat pada alya dan esya..mummy menangis syg..
daddy selalu ckp mummy macam mak tiri...
daddy selalu ckp..mummy tak sayang anak
mummy tak bermaksud nk marah anak2 mummy
mummy cuba utk tak pukul/jerkah/cubit dan sewaktu dgnnya stp kali mama marah alya
mummy cuba utk tak marah dan sewaktu dgnnya esya
tp kemarahan mummy mengatasi segala2nye...

skang ni alya pun dh pandai melawan cakap mummy
everytime mummy pukul, alya akan menjeling dan jerit pada mummy..masa tu mummy marah sgt2...mummy cubit alya lagi sampai alya nangis..ya allah berdosanya aku ini sebagai mummy?

sedeynyaa mummy bile stp kali tgk anak2 mummy tido...rasa berdosa sgt...
sedeynyaa mummy bile stp kali alya say sori..sambil kiss pipi mummy...rasa berdosa sgt...
sedeynyaa mummy bile stp kali alya say sori cium tangan mummy...rasa berdosa sgt...
mungkin anak2 mummy dh pandai melawan mummy disbbkan oleh didikan mummy jugak..
mummy sker marah2/pukul2 anak2 mummy spi anak2 mummy melawan cakap mummy...
mummy pn selalu marah mama sbb mummy sker meninggi suara kt anak2..
mummy cakap mummy tak cukup sabar nk jaga anak2...
mungkin mummy penat..
mungkin mummy penat dengan kerja
dan penat nk uruskan rumah tanpa pembantu
walaupun nenek & tok ma selalu membantu tp mummy rs stp kali balik umah, ade je mende mummy nk salahkan kt anak2 mummy...
daddy selalu berdoa supaya mummy berubah tak marah anak2 mummy...
tapi apakan daya...kemarahan mummy mengatasi segala2nya...

kesian pada alya..kesian pada esya
alya..bukannya kehadiran esya akan membuatkan hubungan kita rengang syg..
mungkin baby esya perlukan perhatian lebih..alya dah besar kan..
alya dah boleh berdikari..anak mummy pandai..
alya pun sygkan baby esya..kan? kan?

kesian pada esya..mummy suka jerkah kalau esya asik nak dukung..
kesian esya..mesti esya ckp dalam hati..mummy ni kejam..
kalau esya merengek..mummy akan suruh esya senyap..esya bukan faham..esya masih kecil..
kesian kat esya..maafkan mummy syg..

mummy berjanji, mulai harini, mummy akan cuba berubah....cuba bersabar..cuba mengatasi kemarahan mummy, demi anak2 mummy2 yg tersayang...mummy sayang anak2 mummy sangat2...mummy juga berdoa semoga anak2 mummy jadi anak2 yg soleh dan solehah..dgr cakap mummy dan daddy....tak naughty2 so takdelah mummy nk pukul2 lg anak2 mummy...

Ya allah..berikan aku kesabaran untuk mendidik anak-anak ku..
Bimbinglah aku Ya Allah..Amin



nota: lyein..sori ye..dida copy ayat lyein..(credit to Puan Lyein)

3 comments:

Dayu on February 12, 2010 at 9:56 AM said...

tu lah kan, tekanan keje ni mmg boleh buat kita hilang kawalan
jadik mangsa..anak2 la
tp kita luar sedar tu
cuba lah dida kawal diri, sian kan budak2 tu kecik lagi..
huhuh tiba2 rasa nak kasik anak besar dulu, baru bagi dia adik...

mummydida on February 12, 2010 at 10:33 AM said...

tq dayu..
insyallah..dida berusaha..

take care

Tu'yuk Comel on February 12, 2010 at 9:12 PM said...

bebanyak sabar dida...dida seorang yg ceria di tempat kerja...cuba bawa bersabar dengan karenah anak2 yg masih kecil....dida boleh!!!!

 

all about love Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez